Frans Cornelis
Frans Cornelis (1957) is jurist en bedrijfskundige. Hij was bestuurslid van de Koninklijke Nederlandse Roei Bond (KNRB) van 2007 tot en met 2016, de laatste vier jaar als voorzitter. De KNRB organiseerde in die periode twee Wereldkampioenschappen en vocht zich terug naar een mondiale top 5 positie. Eerder was hij vele jaren voorzitter van de Tromp Boat Races, een grote Nationale roei regatta.
Hij is nu Professor of Practice in Marketing en Communicatie bij de Maastricht School of Management. Hij is onder andere betrokken bij de Executive MBA Sport Management, op de onderwerpen Sponsoring en Governance. Hij is “non-executive director” bij een aantal kleine bedrijven, waaronder The Sport Society, TopRow New York LLC en de Rederij Clipper Stad Amsterdam. Verder is hij voorzitter van het persoonscertificatie lichaam van het Nederlands Instituut voor Marketing (Nima).
Eerder was hij Chief Marketing Officer bij Randstad Holding, en daarvoor bij KPN. Daarvoor werkte hij onder andere voor Douwe Egberts, AT&T en ICI (in UK en België). Hij was ook lange tijd bestuurslid bij Nima en bij de Bond van Adverteerders (BVA). Als actieve alumnus (en af toe gastspreker/docent) was hij van 2010 tot zomer 2018 lid, en later voorzitter, van de adviesraad op gebied van Sustainability van Insead, in Fontainebleau. Hij is erelid van Nima en KNRB.